Skoda vervangt de laatste dieselmotoren met pompverstuiver. De 2.0 TDI met 140 pk in de Octavia en Superb was de laatste diesel met deze inspuittechniek. Deze motor wordt vervangen door een nieuw exemplaar met commonrail inspuiting.

Skoda vervangt de laatste pompverstuiver dieselmotoren in het gamma. De 2.0 TDI in de Octavia en Superb maakt plaats voor de nieuwe 2.0 met commonrail. Daarmee verdwijnt de laatste ‘oude’ diesel, nadat ook de Fabia en Roomster bij de facelift nieuwe diesels kregen.

Het is niet de enige wijziging voor het nieuwe modeljaar die Skoda doorvoert. Zo maakt de 1.4 TSI met 122 pk zijn entree in de Yeti. Die vult het gat tussen de 1.2 TSI en 1.8 TSI op en is er vanaf 21.380 euro. Daarnaast is de Yeti vanaf volgende maand ook leverbaar met DSG-automaat, voorlopig alleen in combinatie met de 2.0 TDI met 140 pk. De meerprijs ten opzichte van de handgeschakelde uitvoering bedraagt 3.200 euro.

De Skoda Superb profiteert niet alleen van een nieuwe dieselmotor, het vlaggenschip wordt ook leverbaar met de 2.0 TSI met 200 pk. Standaard combineert het merk dit blok met een automatische versnellingsbak. Ook van dit model is de prijs bekend: 36.600 euro. De vernieuwde uitvoeringen staan begin juni in de showroom.