Citroën C4 Picasso 2011

De Citroën C4 Picasso is uitgeroepen tot Zakenauto van het Jaar 2011. Vanaf 1 oktober wordt de auto uitgerust met gratis Wifi on Board.

Tijdens het Driving Business Event in kasteel Vanenburg in Putten, woensdag, is de Citroën C4 Picasso uitgeroepen tot de Zakenauto van het Jaar 2011. De auto versloeg zijn concurrenten op punten zoals comfort, rijgedrag en kwaliteit maar ook milieuvriendelijkheid, veiligheid en vormgeving. De verkiezing is een initiatief van het vakblad Automobiel Management. Juryleden zijn afkomstig van grote leasemaatschappijen, fleet owners en de autojournalistiek.

Citroën Nederland reageert verheugd. “Allereerst is de Citroën C4 Picasso een kwalitatief hoogwaardig produkt dat goed laat zien waar het merk Citroën met al haar Créative Technologie voor staat, nu en in de toekomst.” De auto heeft volgens de importeur een ‘uitstekende verhouding tussen waarde en kilometerprijs’. Er zijn meer dan 12.000 zakelijke klanten met een C4 Picasso.

Citroën ziet de onderscheiding daarnaast als een bekroning op haar aanpak om beter te voldoen aan de wensen die leven op de zakelijke markt. In 2010 zijn acht Citroën Business Centers in Nederland aangesteld. Hier vinden klanten een ’100 procent Business-to-Business’ adviseur plus een vaste showruimte met Business-modellen. Een Business Center heeft een apart telefoonnummer voor zakelijke klanten en biedt zonodig passend vervangend vervoer.

In 2011 wordt het aantal Citroën Business Centers uitgebreid naar twintig vestigingen. Verder heeft Citroën bij de bekendmaking van de prijs aangegeven dat ‘voor zakelijke C4 Picasso-rijders geldt dat vanaf 1 oktober hun voiture met gratis Wifi on Board wordt uitgerust’. Morgen wordt de gefacelifte versie van de Citroën C4 Picasso gepresenteerd op de autobeurs van Parijs. Deze C4 Picasso is onder meer uitgerust met schone e-HDi-motoren en een tweede generatie start/stop-systeem. Het model is reeds te bestellen en direct na de autoshow leverbaar.