Daihatsu Charade 2011

Maak kennis met het allerlaatste nieuwe Daihatsu-model dat in Europa wordt gelanceerd. Het Japanse merk stoft de naam Charade nog een keer af voordat het merk begin 2013 verdwijnt van ons continent.

Daihatsu brengt nog een nieuw model op de markt als afscheidscadeautje voor de dealers in Europa. De naam Charade keert terug en siert de kofferklep van een nieuwe compacte hatchback. Mocht de auto je bekend voorkomen, dat klopt. De Toyota Yaris dient namelijk als basis voor de Charade.

Dat heeft meerdere voordelen. De techniek is beproefd en bovendien wordt de auto in Europa geproduceerd. Daihatsu heeft dan geen last van de dure Japanse munt en hoge transportkosten, zoals bij de andere modellen. Dit is namelijk een van de redenen dat het merk hier verdwijnt.

De Cuore komt op de markt met een motor: een 1.3 benzinekrachtbron met 99 pk. Naar keuze is deze motor gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak of een automaat. Deze zomer verschijnt de Charade op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.

Maak kennis met het allerlaatste nieuwe Daihatsu-model dat in Europa wordt gelanceerd. Het Japanse merk stoft de naam Charade nog een keer af voordat het merk begin 2013 verdwijnt van ons continent.

Daihatsu brengt nog een nieuw model op de markt als afscheidscadeautje voor de dealers in Europa. De naam Charade keert terug en siert de kofferklep van een nieuwe compacte hatchback. Mocht de auto je bekend voorkomen, dat klopt. De Toyota Yaris dient namelijk als basis voor de Charade.

Dat heeft meerdere voordelen. De techniek is beproefd en bovendien wordt de auto in Europa geproduceerd. Daihatsu heeft dan geen last van de dure Japanse munt en hoge transportkosten, zoals bij de andere modellen. Dit is namelijk een van de redenen dat het merk hier verdwijnt.

De Cuore komt op de markt met een motor: een 1.3 benzinekrachtbron met 99 pk. Naar keuze is deze motor gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak of een automaat. Deze zomer verschijnt de Charade op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.