Volvo gaat niet alleen de sterk verouderde S80 aanpassen maar ook de nog maar 2 jaar oude S60. Het gaat om een 'ingrijpende facelift', een volledige vernieuwing volgt pas na de introductie van het nieuwe Spa-platform. 

Om de groeidoelstelling van 800.000 te verkopen auto's per jaar vanaf 2020 te halen, gaat Volvo zijn sedans een ingrijpende facelift geven. Niet alleen de S80, die in 2009 voor het laatst subtiel werd bijgewerkt, moet eraan geloven maar ook de hiernaast afgebeelde S60 - terwijl deze nog maar 2 jaar op de markt is.

Dat zegt Doug Speck, Volvo-topman Marketing en Sales, in het vakblad Automotive News Europe. Volvo wil dat de S60 straks kan concurreren met premium- en performance-modellen van andere merken. De markt in de Verenigde Staten wordt daarbij 'strategisch het meest belangrijk'. De update van de twee sedans wordt eind volgend jaar of begin 2014 verwacht. 

Hoewel de huidige S80 al meegaat sinds 2006 wordt deze nog niet vervangen door een geheel nieuwe generatie. Dat gebeurt pas wanneer Volvo z'n Scalable Platform Architecture (Spa) beschikbaar heeft. Dat debuteert in de tweede helft van 2014 met de nieuwe generatie Volvo XC90. Die SUV dateert alweer van 2003. Aan het eind van 2014 worden de sedan dus nogmaals - maar dan volledig - vernieuwd. Hoe de nieuwe modellen eruit gaan zien is helaas nog onbekend.