Hyundai presenteert de nieuwe i10! De stadsauto is in Europa, voor Europa ontworpen en wordt voor het eerst ook op dit continent gebouwd.

Hyundai focust zich met de nieuwe i10 meer dan ooit op de Europese klant. De nieuwe i10 staat op een nieuw onderstel en is volledig in Europa ontworpen en ontwikkeld. Hyundai belooft dat de stadsauto in veel opzichten tegen het grotere en luxere B-segment aanschurkt.

Zo moet de i10 qua rij-eigenschappen en geluidsisolatie nieuwe standaarden zetten in zijn segment. Ook de beschikbare opties, zoals climate control, een verwarmbaar stuur en cruise control, vind je doorgaans niet in het meest compacte segment.

De nieuwe i10 is 80 mm langer, 65 mm breder en 50 mm lager dan het uitgaande model. Dat betekent meer binnenruimte maar ook een dynamischer uiterlijk, door de toegenomen lengte en breedte maar vooral doordat de auto nu lager is. De kofferbak is 10 procent gegroeid tot 252 liter. De wielbasis is met 5 mm gegroeid en die geringe winst komt ten goede aan de achterpassagiers.

We gaan de i10 voor het eerst zien op de IAA in Frankfurt volgende maand, dan hopen we je ook meer informatie te kunnen geven over de motoren, de CO2-uitstoot en de bijtellingspercentages.