De Lada Kalina heeft een nieuwe neus gekregen. De techniek van het compacte model uit Rusland is ongewijzigd gebleven. 

Zelden zien we de auto op straat. Toch is in Nederland nog altijd de Lada Kalina te koop, als hatchback en als stationwagon. In sommige landen wordt ook de vierdeurs sedan verkocht. De Kalina werd in 2004 geïntroduceerd en is volgens goed Lada-gebruik 10 jaar lang niet gewijzigd. 

Tot heden. Het Duitse tijdschrift AutoBild weet te melden dat alle Kalina-uitvoeringen een uiterlijke update hebben ondergaan. De gefacelifte Rus heeft een nieuwe neus met gewijzigde bumper, chromen sierdelen, een meer ronde grille met smal bovendeel, koplampen die rechthoekiger zijn en andere mistlampbehuizingen. 

Aan de techniek is niets veranderd. Nog altijd staat de Kalina op het platform van de tweede generatie Renault Clio. De 1.4 liter benzinemotor van 90 pk blijft de Lada aandrijven. DE CO2-uitstoot ligt tussen de 149 en 177 g/km. In Nederland wordt de Kalina verkocht vanaf 8.995 euro.

Overigens is er een nieuw platform in ontwikkeling voor de Lada Kalina en Granta. Het zal behalve voor het merk Lada - dat tegenwoordig in handen is van Renault - ook worden toegepast door diens zustermerk Nissan, voor het opnieuw in gebruik te nemen merk Datsun. Onder die merknaam zullen vanaf 2014 auto's voor Rusland, India en Indonesië gebouwd gaan worden.