Ford kiest bij de S-Max voor evolutie. De nieuwe sportief getinte MPV beleeft zijn wereldpremière op de autosalon van Parijs.

De klanten hebben gesproken: de nieuwe S-max mocht niet teveel veranderen. Zijn vormgeving en rij-eigenschappen moesten behouden blijven en dat is precies wat Ford heeft gedaan. “We zijn met bestaande klanten gaan praten en daar kwam uit dat we de styling vooral moeten houden zoals ‘ie is”, zo zegt de woordvoerder van het merk. Toch is de S-Max helemaal nieuw. Het is nog een verse primeur, de auto die in Parijs staat is nog met de hand gebouwd.

Er is één aspect dat Ford wél moest veranderen van de S-Max-klanten, namelijk de uitstraling van het interieur. “Veel S-Max rijders komen uit premiumauto’s en hebben hoge eisen op dat gebied. We hopen met de nieuwe S-Max daaraan tegemoet te komen.” Of dat gelukt is kunnen we nog niet beoordelen, omdat de auto in Parijs nog niet de definitieve interieurafwerking heeft.

Ruim is de nieuwe S-Max uiteraard ook weer, op de achterbank biedt de nieuweling meer ruimte dan de nieuwe Espace – om maar eens een andere primeur van de autosalon van Parijs te noemen. Voorin noteren we als belangrijk pluspunt dat de S-Max prima stoelen heeft, die meteen voor een sportieve beleving zorgen.

Nu de S-Max er is, willen we natuurlijk weten of er ook een nieuwe Galaxy komt: “Daar mag ik niks over zeggen”, vertelt de PR-man met een glimlach. “Maar laat ik wel zeggen dat de huidige Galaxy een succesvolle auto is voor Ford en dat er later meer informatie volgt.” Wij weten genoeg. 

C-Max vernieuwd

Naast de nieuwe S-Max toont Ford in Parijs ook de vernieuwde C-Max, die aan de voorkant nu als twee druppels lijkt op de nieuwe S-Max. De C-Max ziet er met zijn vernieuwde front weer wat chiquer uit.