Op de autosalon staat een nieuw automerk: DS. Met de Divine Concept laat het merk zien dat er een zeer veelbelovende toekomst in het verschiet ligt.

Dat gebeurt niet vaak, de geboorte van een nieuw Frans automerk. Citroën heeft DS losgeweekt en presenteert DS op de autosalon van Parijs als zelfstandig merk. Waarom? “Omdat DS tot zo’n succesvol submerk van Citroën is uitgegroeid dat het zijn eigen podium verdient”, zo vertelt de PR-dame van Citroën ons. “En omdat we denken zo in China meer auto’s te kunnen verkopen.”

Er staat veel interessant nieuws op stapel. Er komen in 6 jaar tijd drie nieuwe DS-modellen, naast de huidige drie. De veelbelovende Divine Concept die op de autosalon van Parijs schittert is de voorbode van het eerste nieuwe model. “In grote lijnen is dit wel de auto zoals ‘ie gaat worden, maar het interieur is puur voor de show”, licht de woordvoerster toe. Dat betekent dat de nieuwe DS een compacte koets (tussen de DS3 en DS4 in) krijgt die het midden houdt tussen een coupé en een hatchback.

Het nieuwe merk wordt vanaf volgend jaar uitgerold, dan is er ook meer informatie over wanneer de huidige modellen hun Citroën-logo inruilen voor een DS-beeldmerk. Voorlopig gaan de huidige Citroën-dealers de auto’s verkopen, maar op langere termijn verschijnen er ook exclusieve DS-dealers.