Honda Jazz prototype

Honda komt in 2016 met een vervolg op de Jazz Hybrid. Tot die tijd blijft het huidige model leverbaar.

Honda komt toch nog met een vervolg op de Jazz Hybrid. Van het nieuwe model, dat in de zomer van 2015 leverbaar wordt, komt in 2016 een hybride-uitvoering naar Europa. Honda heeft lang getwijfeld of de nieuwe generatie Jazz ook als Hybrid verkocht moet gaan worden in Europa. De Nederlandse woordvoerder van het merk kon ons eerder deze maand nog geen uitsluitsel geven over de komst van de auto. 

De verkoopdirecteur van Honda in Europa, Philip Ross, heeft tegen Automotive News gezegd dat Honda de prioriteit niet meer bij hybridetechniek legt, maar dat staat de komst van de Jazz Hybrid niet in de weg. Het merk blijft tot 2016 het huidige model van de Jazz Hybrid leveren, naast de nieuwe Jazz met brandstofmotoren. De hybride krijgt een CO2-uitstoot van minder 100 g/km, maar het is nog onduidelijk wat dat in 2016 in Nederland voor de BPM en bijtelling betekent.

Honda start in de zomer van 2015 met de levering van de Jazz met nieuwe 1.3 benzinemotor en 1.6 dieselmotor. Deze twee nieuwe krachtbronnen zijn voor Honda de belangrijkste motoren van de Jazz. Op de autosalon van Parijs eerder deze maand liet Honda een bijna-productieklaar prototype zien van de nieuwe Jazz (foto). De compacte hatchback rijdt overigens al rond in Japan, maar wordt voor de Europese markt lichtjes aangepast. 

Honda komt in 2016 met een vervolg op de Jazz Hybrid. Tot die tijd blijft het huidige model leverbaar.

Honda komt toch nog met een vervolg op de Jazz Hybrid. Van het nieuwe model, dat in de zomer van 2015 leverbaar wordt, komt in 2016 een hybride-uitvoering naar Europa. Honda heeft lang getwijfeld of de nieuwe generatie Jazz ook als Hybrid verkocht moet gaan worden in Europa. De Nederlandse woordvoerder van het merk kon ons eerder deze maand nog geen uitsluitsel geven over de komst van de auto. 

De verkoopdirecteur van Honda in Europa, Philip Ross, heeft tegen Automotive News gezegd dat Honda de prioriteit niet meer bij hybridetechniek legt, maar dat staat de komst van de Jazz Hybrid niet in de weg. Het merk blijft tot 2016 het huidige model van de Jazz Hybrid leveren, naast de nieuwe Jazz met brandstofmotoren. De hybride krijgt een CO2-uitstoot van minder 100 g/km, maar het is nog onduidelijk wat dat in 2016 in Nederland voor de BPM en bijtelling betekent.

Honda start in de zomer van 2015 met de levering van de Jazz met nieuwe 1.3 benzinemotor en 1.6 dieselmotor. Deze twee nieuwe krachtbronnen zijn voor Honda de belangrijkste motoren van de Jazz. Op de autosalon van Parijs eerder deze maand liet Honda een bijna-productieklaar prototype zien van de nieuwe Jazz (foto). De compacte hatchback rijdt overigens al rond in Japan, maar wordt voor de Europese markt lichtjes aangepast.