Infinit Q70 voor 2015

Infiniti presenteert in Parijs de Europese versie van de vernieuwde Q70. Speciaal voor ons continent krijgt de sedan een 2.2 turbodieselmotor.

In april stelde Infiniti de Q70 (voorheen M sedan) al voor aan het Amerikaanse publiek. Nu is ook de Europese uitvoering gefacelift. Maar het belangrijkste nieuws voor ons is toch wel de komst van een dieselmotor. 

Naast de hybride aandrijving - die overigens ook is verbeterd - komt er een 2,2 liter viercilinder diesel in het assortiment. Die betrekt Infiniti van partner Daimler (Mercedes-Benz). De diesel met turbo produceert maximaal 167 pk vermogen. Het maximale koppel van 400 Nm is beschikbaar tussen de 1.600 en 2.800 tpm.

De motor is enigszins aangepast om het turbogat te verkleinen en het dieselverbruik te verminderen. Verbruikscijfers zijn helaas nog niet bekend. Het Japanse luxemerk streeft naar een CO2-uitstoot tussen de 130 en 135 g/km, voor ons land worden zakelijke rijders daarom belast met 25 procent bijtelling.

Innovaties

Door technische vernieuwingen zal het verwarmings- en ventilatiesysteem van de Q70 zich aanpassen aan de start/stopfunctie die op de dieselmotor zit. Een andere innovatie is de Around View Monitor, een geheel van camera's, sensoren en lasers die het zicht van de bestuurder ondersteunen op onoverzichtelijke locaties en tijdens het parkeren. 

Ook kleinere onderdelen, zoals de lichtmetalen wielen, 12V-aansluitingen en opbergvakken, zijn aangepakt. De vernieuwde Infiniti Q70 debuteert op het Europese continent op de autosalon van Parijs, begin oktober. In december arriveert 'ie in de Nederlandse showrooms, tegen prijzen die nog bekendgemaakt worden.