De Lexus GS? Was dat niet die ietwat brave hybride Lexus in het luxe zakensegment? Vergeet alles wat je weet en maak kennis met de nieuwe GS-F.

Lexus komt na de RC-F opnieuw met een high performance-model: de GS-F. De zakensedan onderging een F-behandeling, waarbij de hybride aandrijflijn plaats maakte voor een 5,0 liter V8-motor met 477 pk vermogen en 527 Nm koppel. Zowel de motor als de achttraps versnellingsbak is afkomstig uit de RC-F.

Lexus heeft het onderstel van de GS opnieuw naar de tekentafel gestuurd, zodat de sedan nu een sportwagenachtige rijbeleving biedt. Belangrijk aspect daarbij is dat ook carrosserie is verstevigd. Het Torque Vectoring Differential zorgt voor een betere ‘handling’. Het systeem heeft drie standen: Standard, Slalom en Track. Volgens Lexus heeft de GS-F twee gezichten en is de auto ook geschikt om comfortabel lange afstanden mee af te leggen.

Lexus is verder nog niet erg scheutig met het vrijgeven van prestatiecijfers, daarvoor moeten we wachten tot volgende week. Dan presenteert het merk de auto officieel op de autoshow van Detroit.