Mercedes-Benz presenteert op de autoshow van Detroit niet alleen de GLE Coupé, maar ook de AMG-uitvoering van die auto. Het vermogen is minimaal 557 pk.

Mercedes-AMG heeft de GLE onder handen genomen en in alle wijsheid besloten dat de 5.5 V8-motor het beste past bij de GLE 63 Coupé. Niet de nieuwe 4.0 achtcilinder uit de GT dus, die levert te weinig vermogen. De 5.5 V8 schopt het tot 557 pk vermogen en 700 Nm koppel. De sterkere S-versie is dankzij een hogere turbodruk zelfs goed voor 585 pk en 760 Nm.

De GLE Coupé accelereert in 4,3 seconden van 0 naar 100 km/u, de S snoept daar nog 0,1 seconde vanaf. De topsnelheid is zoals altijd afgeregeld op 250 km/u. Voor het schakelwerk is de bekende 7G Tronic-automaat verantwoordelijk. De Mercedes-AMG GLE 63 Coupé is altijd voorzien van 4Matic vierwielaandrijving, die volgens Mercedes de rijkarakteristiek van achterwielaandrijving biedt.

AMG heeft flink gesleuteld aan het onderstel van de GLE. Het Ride Control sportonderstel zorgt voor dynamischere rij-eigenschappen. Luchtvering, elektronisch instelbare dempers en actieve rolstabilisatie moeten de grote SUV in bedwang houden in de bocht. Via Dynamic Select zijn diverse rijstanden te selecteren, die invloed hebben op de diverse systemen in de auto.

AMG pakt ook de besturing, remmen en natuurlijk het uiterlijk aan. 21 inch wielen zijn standaard op de GLE 63 Coupé, de S-uitvoering heeft zelfs wielmaatje 22 inch.

De prijzen van de Mercedes-AMG GLE 63 Coupé worden later bekend gemaakt. De AMG-uitvoering staat tegelijk met de GLE Coupé in juni in de showroom.