We hebben op de zon gewacht maar ook op de nieuwe Chevrolet Camaro Cabrio. Beide zijn zojuist verschenen. Gooi het dak maar open!

Chevrolet heeft zojuist de cabriolet-uitvoering van de Camaro onthuld. De meeste verbeteringen die het Amerikaanse merk doorvoerde op de nieuwe, zesde generatie Camaro Coupé zijn ook op de cabrio te vinden: een stijvere, lichtere structuur, hogere prestaties en nieuwere technologie.

"Vanaf het begin hebben we de Camaro zo ontwikkeld dat er een cabrio van afgeleid kon worden die geen compromissen kent in rijdynamiek", aldus de verantwoordelijke voor de techniek, Al Oppenheiser. "Onze klanten zullen datgene wat ze níét voelen waarderen: vibraties, het schudden van de kap of een onvoldoende gedempt chassis zoals je vaak vindt in vierzits cabriolets."

Het dak is automatisch te openen, tijdens het rijden tot een snelheid van bijna 50 km/u. Het wordt netjes weggestopt onder een harde afdekplaat. Daarnaast kun je de kap ook op afstand, met behulp van de autosleutel, openen, sluiten en vergrendelen. 

Onze klanten zullen datgene wat ze níét voelen waarderen

Zes nieuwe aandrijflijnen worden aangeboden zodra de Camaro Convertible begin 2016 in de showrooms arriveert, te beginnen in de Verenigde Staten. Dat zijn onder meer een tweeliter turbomotor van 275 pk en de 3,6 liter V6 van 335 pk, plus de LT1 6.2 V8 van 455 pk voor de topuitvoering Camaro Cabrio SS. Kopers kunnen kiezen voor een handmatige zesversnellingsbak of achttraps automaat.

In het interieur vind je een nieuw, zelf te configureren instrumentencluster, een aangepaste Driver Mode Selector en op maat in te stellen ambient verlichting. En nu maar hopen dat het voorjaar in 2016 ook de zon meebrengt. 

We hebben op de zon gewacht maar ook op de nieuwe Chevrolet Camaro Cabrio. Beide zijn zojuist verschenen. Gooi het dak maar open!

Chevrolet heeft zojuist de cabriolet-uitvoering van de Camaro onthuld. De meeste verbeteringen die het Amerikaanse merk doorvoerde op de nieuwe, zesde generatie Camaro Coupé zijn ook op de cabrio te vinden: een stijvere, lichtere structuur, hogere prestaties en nieuwere technologie.

"Vanaf het begin hebben we de Camaro zo ontwikkeld dat er een cabrio van afgeleid kon worden die geen compromissen kent in rijdynamiek", aldus de verantwoordelijke voor de techniek, Al Oppenheiser. "Onze klanten zullen datgene wat ze níét voelen waarderen: vibraties, het schudden van de kap of een onvoldoende gedempt chassis zoals je vaak vindt in vierzits cabriolets."

Het dak is automatisch te openen, tijdens het rijden tot een snelheid van bijna 50 km/u. Het wordt netjes weggestopt onder een harde afdekplaat. Daarnaast kun je de kap ook op afstand, met behulp van de autosleutel, openen, sluiten en vergrendelen. 

Onze klanten zullen datgene wat ze níét voelen waarderen

Zes nieuwe aandrijflijnen worden aangeboden zodra de Camaro Convertible begin 2016 in de showrooms arriveert, te beginnen in de Verenigde Staten. Dat zijn onder meer een tweeliter turbomotor van 275 pk en de 3,6 liter V6 van 335 pk, plus de LT1 6.2 V8 van 455 pk voor de topuitvoering Camaro Cabrio SS. Kopers kunnen kiezen voor een handmatige zesversnellingsbak of achttraps automaat.

In het interieur vind je een nieuw, zelf te configureren instrumentencluster, een aangepaste Driver Mode Selector en op maat in te stellen ambient verlichting. En nu maar hopen dat het voorjaar in 2016 ook de zon meebrengt.