Met minder dan een week te gaan tot aan de onthulling van de nieuwe Camaro, laat Chevrolet weer een stukje van het nieuwe model zien. Dit keer zoomt het merk in op de aerodynamica.

Chevrolet laat stukje bij beetje meer zien van de nieuwe Camaro. Dit keer krijgen we een deel van het silhouet en de grille te zien. Dat is niet zomaar, aerodynamica heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van het model.

De nieuwe Camaro heeft 350 uur in de windtunnel doorgebracht. Dat heeft geleid tot diverse aanpassingen aan het oorspronkelijke ontwerp. Zo zijn de lamellen in de grille gewijzigd voor een betere motorkoeling en heeft het merk extra ‘flaps’ aangebracht aan de onderkant van de auto. De ontwikkeling in de windtunnel heeft geleid tot een betere stroomlijn, meer downforce, een betere motorkoeling en minder windgeruis.

Chevrolet onthult de nieuwe Camaro op 16 mei. Eerder kregen we al stukjes plaatwerk te zien en maakte het merk meer bekend over de gewichtsbesparing die is bereikt.