Jeep Wrangler

In de loop van volgend jaar presenteert Jeep een volledig nieuwe generatie van zijn meest iconische model, de Wrangler. Hoe gaat het merk de Wrangler moderniseren zonder de kernwaarden aan te tasten? Het toverwoord is aluminium.

In de Verenigde Staten is Jeep druk bezig met het testen van de nieuwe generatie Wrangler. Er zijn al vele gecamoufleerde prototypes van het nieuwe model gesnapt. Die laten zien dat Jeep niet zal tornen aan de herkenbare basisvormen van de Wrangler. De terreinwagen houdt z’n hoekige koets met uitgebouwde wielkasten. Wel staat de vooruit iets schuiner en lijkt de auto wat lager te worden. Verder krijgt de bekende grille met zeven sleuven een knik, net zoals de Cherokee die heeft.

De belangrijkste wijzigingen zitten onderhuids. Het koetswerk zal geheel of gedeeltelijk van aluminium worden gemaakt om de Wrangler af te laten slanken. Dat moet verbruik en CO2-uitstoot ten goede komen, maar om dat te bewerkstelligen heeft Jeep meer ijzers in het vuur. De Wrangler krijgt namelijk de beschikking over nieuwe motoren, zeer waarschijnlijk de 2.0 turbomotor van zustermerk Alfa Romeo en de 2.2 MultiJet diesel die al in de Cherokee wordt gebruikt. Daar blijft het niet bij, want Jeep zal de Wrangler ook als hybride gaan leveren. Het merk kiest voor twee soorten: een mildhybride met elektrische turbo en een full hybrid met elektromotor.

De nieuwe Wrangler verschijnt waarschijnlijk niet meer als driedeurs maar daar komt een andere variant voor in de plaats, de al eerder aangekondigde pick-up. 

In de loop van volgend jaar presenteert Jeep een volledig nieuwe generatie van zijn meest iconische model, de Wrangler. Hoe gaat het merk de Wrangler moderniseren zonder de kernwaarden aan te tasten? Het toverwoord is aluminium.

In de Verenigde Staten is Jeep druk bezig met het testen van de nieuwe generatie Wrangler. Er zijn al vele gecamoufleerde prototypes van het nieuwe model gesnapt. Die laten zien dat Jeep niet zal tornen aan de herkenbare basisvormen van de Wrangler. De terreinwagen houdt z’n hoekige koets met uitgebouwde wielkasten. Wel staat de vooruit iets schuiner en lijkt de auto wat lager te worden. Verder krijgt de bekende grille met zeven sleuven een knik, net zoals de Cherokee die heeft.

De belangrijkste wijzigingen zitten onderhuids. Het koetswerk zal geheel of gedeeltelijk van aluminium worden gemaakt om de Wrangler af te laten slanken. Dat moet verbruik en CO2-uitstoot ten goede komen, maar om dat te bewerkstelligen heeft Jeep meer ijzers in het vuur. De Wrangler krijgt namelijk de beschikking over nieuwe motoren, zeer waarschijnlijk de 2.0 turbomotor van zustermerk Alfa Romeo en de 2.2 MultiJet diesel die al in de Cherokee wordt gebruikt. Daar blijft het niet bij, want Jeep zal de Wrangler ook als hybride gaan leveren. Het merk kiest voor twee soorten: een mildhybride met elektrische turbo en een full hybrid met elektromotor.

De nieuwe Wrangler verschijnt waarschijnlijk niet meer als driedeurs maar daar komt een andere variant voor in de plaats, de al eerder aangekondigde pick-up.