Lexus monteert in de LC 500h een tweede versnellingsbak, waarmee het merk een sportieve rijbeleving wil creëren. Dat blijkt uit nieuwe informatie die Lexus heeft vrijgegeven over de hybride-uitvoering van de LC.

Lexus geeft meer informatie vrij over de LC 500h, de hybrideversie van de spectaculaire LC. Het merk kondigde eerder al aan dat er nieuwe hybridetechniek gebruikt zou gaan worden met de naam Multi Stage Hybrid System. Nu weten we wat dat inhoudt. Lexus monteert namelijk een extra, viertraps versnellingsbak na de hybridetransmissie. De twee transmissies samen zorgen voor de rijbeleving die gelijk staat aan die bij een tientraps automaat.

Om het gewicht van de extra versnellingsbak te compenseren maakt Lexus gebruik van lichte lithium-ion batterijen en een nieuwe generatie, lichtgewicht elektromotor. Daardoor weegt het nieuwe systeem net zoveel als een conventionele hybride aandrijflijn van Lexus. Het voordeel van het Multi Stage Hybrid System is dat de bestuurder profiteert van de directe power van een elektromotor en de sportieve beleving van de ‘stappen’ die een automaat maakt. De LC 500h is dan ook de eerste hybride van Lexus die met flippers achter het stuur zelf te schakelen is.

Het merendeel van de 359 pk’s die de hybride aandrijflijn levert is afkomstig van de 3,5 liter V6-motor. Accelereren doet de LC 500h in ‘minder dan 5 seconden’, de exacte specificaties volgen later.

De LC 500h debuteert op de autosalon van Genève in maart.