Lotus heeft de Evora 400 nog eens tegen het licht gehouden en besloten dat het beter kan. Zie hier de Evora Sport 410.

Lotus heeft de Evora 400 aangescherpt en omgedoopt tot Evora Sport 410. Zoals de naam al zegt is er 10 pk bijgekomen, het koppel was al 410 Nm en dat blijft zo. Accelereren van 0 naar 100 km/u gaat 0,1 seconden sneller dan voorheen, in 4,1 seconden. Dat cijfer geldt overigens voor de automaatversie, de handgeschakelde Evora Sport 410 doet 4,2 seconden over.

De nieuwe uitvoering weegt 70 kilogram minder, onder andere doordat Lotus de achterklep – met lamellen, het dak en de front splitter van koolstofvezel heeft gemaakt. In het interieur heeft Lotus ‘overbodige’ zaken als armsteunen, een multimediasysteem, luidsprekers en opbergvakken verwijderd. De deurpanelen zijn met Alcantara bekleed, net als de stoelen waarvan het frame bestaat uit koolstofvezel.

Ook aan het onderstel werd gesleuteld. De Sport 410 staat 5 mm dichter bij het asfalt dan zijn voorganger en de veren zijn opnieuw afgesteld. Daarnaast heeft Lotus het limited sperdifferentieel opnieuw gekalibreerd.

De Lotus Evora Sport 410 is vanaf juni verkrijgbaar, de Nederlandse prijs is nog niet bekend. Het model maakt z’n debuut op de autosalon van Genève volgende week.