Porsche geeft de Boxster een vervolg maar niet op de manier die we gewend zijn. De naam wordt omgedoopt tot 718 Boxster als gevolg van een andere grote wijziging: de komst van viercilindermotoren.

De Porsche Boxster heet voortaan 718 Boxster. 718 verwijst naar een raceauto met viercilinder boxermotor uit de jaren ’50 en dat is niet voor niets. De Boxster ruilt zijn zescilindermotoren namelijk in voor viercilinders. In de basisuitvoering betreft dit een 2.0 turbomotor met 300 pk, in de Boxster S een 2,5 liter motor met 350 pk. In beide gevallen heeft de Boxster 35 pk meer dan voorheen. Het koppel stijgt met 100 en 60 Nm naar 380 en 420 Nm.

Minder cilinders, maar betere prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/u doet de Boxster nu 0,8 seconden sneller dan voorheen, in 4,7 tellen. Daarvoor moet je de auto wel van een automatische versnellingsbak en Sport Chrono-pakket voorzien. De Boxster S met dezelfde extra’s legt het standaardsprintje af in 4,2 seconden. De twee uitvoeringen zijn zo’n 13 procent zuiniger geworden, wat in het geval van de Boxster 2.0 neerkomt op 1,0 liter minder brandstofverbruik per 100 kilometer.

Porsche heeft niet alleen de motor aangepast, maar ook de remmen verbeterd, het onderstel aangescherpt en de besturing directer gemaakt. Verder zijn er diverse uiterlijke wijzigingen, op de kofferklep, voorruit en softtop na zijn alle onderdelen aan de buitenkant vernieuwd. Het meest in het oog springend zijn de nieuwe voorbumper met grote luchtinlaten, de roosters bij de achterste wielkasten en de strip die de achterlichten verbindt. Binnenin heeft Porsche eveneens grote wijzigingen doorgevoerd, een multimediasysteem met aanraakscherm is nu standaard.

De Porsche 718 Boxster staat in mei in de showroom voor minimaal 67.800 euro en daarmee ligt de vanafprijs 2.200 euro lager dan voorheen. 

Prijzen Porsche 718 Boxster
benzine
718 Boxster 67.800 euro
718 Boxster PDK aut. 68.395 euro
718 Boxster S 86.368 euro
718 Boxster S PDK aut.                    82.900 euro