BMW heeft bekend gemaakt wat de nieuwe, krachtigere accu van de i3 kost. Het merk rekent een meerprijs van 1.200 euro ten opzichte van de bestaande accuversie, die gewoon leverbaar blijft.

BMW heeft de indicatieve prijzen van de i3 met 33 kWh accu’s bekend gemaakt. Het merk vraagt een meerprijs van 1.200 euro, waarmee de prijs op 36.700 euro komt. Met het nieuwe accupakket komt de i3 in theorie 312 kilometer ver op een acculading. Dat is 82 kilometer meer dan met de huidige 22 kWh-versie, die gewoon leverbaar blijft. BMW geeft een praktijkwaarde van 200 kilometer op voor de nieuwe i3-versie.

Ook de uitvoering met Range Extender, een tweecilinder benzinemotor die in werking treedt als de batterijen leeg zijn, krijgt de beschikking over het nieuwe accupakket. In dat geval bedraagt de meerprijs 1.290 euro en komt de prijs op 41.190 euro. Het theoretische brandstofverbruik blijft gelijk, 0,6 l/100 (1 op 166,6), de CO2-uitstoot ligt 1 g/km lager op 12 g/km.

De elektromotor in de nieuwe 33 kWh-uitvoering is dezelfde als in de 22 kWh uur versie, dus met 125 kW (170 pk) vermogen. Wel accelereert de nieuwe uitvoering 0,1 seconden minder snel van 0 naar 100 km/u, een verschil dat in praktijk niet merkbaar zal zijn. Het accupakket van de twee versie is in omvang even groot, er gaat dus geen interieurruimte verloren.

Tegelijk met de 33 kWh-versie introduceert een nieuwe, krachtige oplader voor thuis, waardoor het opladen van de krachtigere versie niet langer duurt dan bij de huidige i3. Ook zijn er nieuwe optiepakketten en is er voor de i3 33 kWh nu de kleur Protonic Blue van de i8 beschikbaar. 

Bestaande eigenaren van een i3 kunnen het nieuwe accupakket ook kopen. De prijs van het losse accupakket is niet bekend.