Hyundai Ioniq

Hyundai geeft gas met elektrisch rijden. In 2020 wil het merk 22 hybrides, plug-in hybrides, elektrische auto’s en waterstofmodellen in zijn assortiment hebben.

Hyundai zet de komende jaren stevig in op alternatieve aandrijftechniek. Het merk heeft bij de Nederlandse presentatie van de elektrische Ioniq bekend gemaakt dat er in 2020 maar liefst 22 (semi-)elektrische uitvoeringen van Hyundai verkrijgbaar zullen zijn.

Het merk zet daarbij in op vier vormen: hybride, stekkerhybride, elektrisch en waterstof. Met de Ioniq slaat Hyundai al drie vliegen in een klap, want dat model wordt verkrijgbaar met drie verschillende aandrijflijnen. Samen de ix35 Fuel Cell heeft het merk dan van elke alternatieve aandrijfvorm een model in zijn line-up. Maar daarmee is het merk dus nog lang niet klaar. In vier jaar tijd gaat Hyundai nóg achttien zuinige auto’s introduceren, waarbij ook de reguliere modellen worden voorzien van een vorm van elektrificatie.

Hyundai gelooft dat elektrisch rijden de toekomst heeft, maar op korte en middellange termijn vooral in samenspel met traditionele techniek. Daarom zal Hyundai ook op brandstofmotoren blijven inzetten.

Hyundai geeft gas met elektrisch rijden. In 2020 wil het merk 22 hybrides, plug-in hybrides, elektrische auto’s en waterstofmodellen in zijn assortiment hebben.

Hyundai zet de komende jaren stevig in op alternatieve aandrijftechniek. Het merk heeft bij de Nederlandse presentatie van de elektrische Ioniq bekend gemaakt dat er in 2020 maar liefst 22 (semi-)elektrische uitvoeringen van Hyundai verkrijgbaar zullen zijn.

Het merk zet daarbij in op vier vormen: hybride, stekkerhybride, elektrisch en waterstof. Met de Ioniq slaat Hyundai al drie vliegen in een klap, want dat model wordt verkrijgbaar met drie verschillende aandrijflijnen. Samen de ix35 Fuel Cell heeft het merk dan van elke alternatieve aandrijfvorm een model in zijn line-up. Maar daarmee is het merk dus nog lang niet klaar. In vier jaar tijd gaat Hyundai nóg achttien zuinige auto’s introduceren, waarbij ook de reguliere modellen worden voorzien van een vorm van elektrificatie.

Hyundai gelooft dat elektrisch rijden de toekomst heeft, maar op korte en middellange termijn vooral in samenspel met traditionele techniek. Daarom zal Hyundai ook op brandstofmotoren blijven inzetten.