Opel doet er alles aan om van de nieuwe Insignia een dynamisch rijdende auto te maken. Onder andere minder gewicht en een lagere zitpositie dragen daar aan bij.

Opel geeft weer een beetje meer informatie over de nieuwe generatie Insignia, die Insignia Grand Sport heet. Het nieuwe model is bijna 3 centimeter lager en de zitpositie is dat ook. Het dashboard is meer naar de bestuurder toe gericht, voor een sportievere rijbeleving.

Voor meer stabiliteit zorgt de maar liefst 9,2 centimeter langere wielbasis. Dat is mogelijk gemaakt door de wielen meer richting de hoeken van de carrosserie te plaatsen. Daarnaast is de spoorbreedte met 1,1 centimeter vergroot. Ook belangrijk voor een dynamisch rijdende auto: minder gewicht. De Insignia Grand Sport weegt tot 175 kilogram minder dan het huidige model.

Opel levert de nieuwe generatie van zijn middenklasse-model ook weer met een adaptief onderstel, dat is in te stellen in de standen Standard, Sport en Tour. De techniek heeft nu ook zelflerende eigenschappen en stemt de systemen af op het rijgedrag van de bestuurder. 

Opel onthult de nieuwe Insignia begin volgend jaar.