Tussen de M4 Competition Package en de M4 GTS heeft BMW ruimte gevonden voor de M4 CS. Er komen twintig exemplaren van deze speciale uitvoering naar Nederland.

Voor wie de M4 met Competition Pack te mild vindt en de M4 GTS te heftig, is er nu de M4 CS. Die is iets minder dan de GTS gericht op circuitgebruik en heeft 'gewoon' een achterbank, maar vergis je niet. De M4 CS wordt bijvoorbeeld standaard afgeleverd op semi-slick banden, die zijn goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.

De 3,0 liter zescilindermotor in de M4 CS heeft 460 pk, 10 pk meer dan de M4 Competition Package en 40 minder dan de GTS. De topsnelheid is begrensd op 280 km/u, accelereren van 0 naar 100 km/u doet de CS in 3,9 seconden - een winst van 0,1 seconde ten opzichte van de M4 Competition Package. Schakelen gaat via de automatische M-DCT versnellingsbak met dubbele koppeling.

In het onderstel van de M4 CS vind je een mix van onderdelen die in de M4 Competition Package en GTS zijn gebruikt. BMW levert de CS altijd met een adaptief onderstel en een M-differentieel. De voorwielen zijn 19 inch groot, achter meten de wielen 20 inch.

De CS is te herkennen aan de ongelakte koolstofvezel front splitter en achterspoilerrand, de oled-achterlichten en diffuser zijn afkomstig van de M4 GTS. Het interieur is aangekleed met alcantara en lederen bekleding. Opvallend is dat de deurhendels zijn vervangen door lussen.

BMW start in juli met de productie van de M4 CS. Er komen twintig exemplaren naar Nederland, de prijs is nog niet bekend.