Vooruitlopend op de showroomintroductie verstrekt Alfa Romeo meer informatie over het performancemodel van de Stelvio, de Quadrifoglio. 

De prestaties van de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio en z'n 2.9 V6-biturbomotor hadden we al gemeld. Nu laat het Italiaanse merk weten van welke techniek, naast de Q4-aandrijflijn, deze Stelvio voorzien wordt. 

Standaard biedt de performance-uitvoering van de SUV het Alfa Chassis Domain Control (een 'boordcomputer' ingesteld op sportief rijden), Active Torque Vectoring, Active Suspension voor demping en vering, en AlfaLink-technologie voor de ophanging. 

Alfa Romeo Stelvio

Daarnaast is er het elektromechanisch Integrated Brake System waarmee de Stelvio stabieler is en sneller remt dan met een conventioneel remsysteem; optioneel kunnen (op termijn) high-performance carbon-keramische remschijven besteld worden. Met het nieuwe DNA Pro stel je de rijmodi in: Dynamisch, Natuurlijk, energiebesparend (Advanced Energy) en Race.

Het interieur wordt aangekleed met koolstofvezel elementen. De stoelen met zwart leder en alcantara omhullen de rijder beter dan in de reguliere Stelvio. Het dashboard wordt gedomineerd door het nieuwe Alfa Connect 3D Nav-infotainmentsysteem met een scherm van 8,8 inch groot. Aan de buitenzijde is de 'Q' aangekleed met 20 inch lichtmetalen wielen onder grote wielkasten, een speciale motorkap met luchtinlaten, zijskirts en vier uitlaatpijpen.

De Quadrifoglio is reeds te bestellen, voor 127.750 euro. Geniet ook van de mooie fotoreportage op deze pagina.