Mercedes-Maybach heeft de ultieme versie van de G-Klasse gemaakt, de G 650 Landaulet. Portaalassen, een V12-motor, een verlengde wielbasis, een cabriodak en de stoelen uit de S-Klasse, de nieuwste Maybach heeft het allemaal.

Woorden schieten tekort om de Mercedes-Maybach G 650 Landaulet te omschrijven, maar we doen toch een poging. Het is de ultieme versie van de G-Klasse, waarbij Mercedes-Maybach elementen van eerdere extreme versies van de G-Klasse verenigt en er een flinke scheut S-Klasse aan toevoegt.

Het draait bij de G 650 Landaulet om de achterpassagiers. Dankzij 57 centimeter meer wielbasis is de ruimte achterin de Landaulet enorm. Luxe is er in overvloed. De stoelen komen uit de S-Klasse en zijn bekleed met tweekleurig leder, voorzien van een massagefunctie en elektrisch te verstellen. Bekerhouders die kunnen koelen en verwarmen zijn tussen de twee stoelen geplaatst en uiteraard beschikken de twee passagiers over een entertainmentsysteem, met 10 inch beeldscherm. Naar wens kunnen ze het canvas dak, dat alleen het achterste gedeelte van de auto beslaat, elektrisch openen. Een glazen scherm scheidt de passagiers van de chauffeur en kan naar wens omlaag geschoven of verduisterd worden.

De G 650 Landaulet heeft het extreme onderstel van de G 500 4x42 geleend. De bodemspeling is maar liefst 45 centimeter, mede dankzij de portaalassen. De 22 inch wielen zijn niet centraal aan de uiteinden van de assen gemonteerd, maar via een speciale verbinding een stuk lager. Daardoor ontstaat er meer ruimte onder de auto. Ook de motor is extreem, de 6,0 liter V12 AMG-motor uit de G 65 zorgt voor de aandrijving van de G 650 Landaulet. De cijfers spreken voor zich: 630 pk en 1.000 Nm.

De productie van de Mercedes-Maybach S 650 Landaulet start in het najaar, het merk bouwt 99 exemplaren van de auto.