NanoFlowcell Quant 48 Volt

Het ambitieuze bedrijf NanoFlowcell heeft zijn revolutionaire aandrijftechniek verder ontwikkeld. De al eerder getoonde sportlimousine Quant werkt nu met een veilig en lichtgewicht 48 Volt-stroomcircuit.

NanoFlowcell komt weer met een nieuw studiemodel, de Quant 48 Volt. Zoals de naam al zegt werkt deze nieuwe concept car met een 48 Volt circuit. Dat is niet alleen veiliger dan het 700 Volt-systeem van het vorige studiemodel, maar maakt de auto ook lichter omdat er geen zware condensatoren meer nodig zijn.

NanoFlowcell heeft de afgelopen jaren al diverse studiemodellen gepresenteerd met de zogenaamde flowcell-techniek. Vloeibaar elektrolyt wordt opgeslagen in tanks en vervolgens naar de speciale batterijen wordt gevoerd, die de energie gebruiken om de aandrijflijn te voeden. Volgens NanoFlowcell zou het op industriële schaal produceren van vloeibaar elektrolyt minder dan 1 cent per liter kosten.

Ten opzichte van de 700 Volt Quant FE concept car die NanoFlowcell vorig jaar onthulde, is de actieradius er met 25 procent op vooruit gegaan. Op een tanklading kan de auto 1.000 kilometer ver komen. De prestaties van de Quant 48 Volt zijn indrukwekkend, dankzij vier elektromotoren die samen 761 pk produceren. In slechts 2,4 seconden bereikt de Quant vanuit stilstand 100 km/u, de topsnelheid is begrensd op 300 km/u.

Wanneer de Quant 48 Volt of andere modellen van NanoFlowcell op de markt komen is helaas nog niet bekend. Maar als het gebeurt, dan komt het merk zeer waarschijnlijk ook naar Nederland.

Het ambitieuze bedrijf NanoFlowcell heeft zijn revolutionaire aandrijftechniek verder ontwikkeld. De al eerder getoonde sportlimousine Quant werkt nu met een veilig en lichtgewicht 48 Volt-stroomcircuit.

NanoFlowcell komt weer met een nieuw studiemodel, de Quant 48 Volt. Zoals de naam al zegt werkt deze nieuwe concept car met een 48 Volt circuit. Dat is niet alleen veiliger dan het 700 Volt-systeem van het vorige studiemodel, maar maakt de auto ook lichter omdat er geen zware condensatoren meer nodig zijn.

NanoFlowcell heeft de afgelopen jaren al diverse studiemodellen gepresenteerd met de zogenaamde flowcell-techniek. Vloeibaar elektrolyt wordt opgeslagen in tanks en vervolgens naar de speciale batterijen wordt gevoerd, die de energie gebruiken om de aandrijflijn te voeden. Volgens NanoFlowcell zou het op industriële schaal produceren van vloeibaar elektrolyt minder dan 1 cent per liter kosten.

Ten opzichte van de 700 Volt Quant FE concept car die NanoFlowcell vorig jaar onthulde, is de actieradius er met 25 procent op vooruit gegaan. Op een tanklading kan de auto 1.000 kilometer ver komen. De prestaties van de Quant 48 Volt zijn indrukwekkend, dankzij vier elektromotoren die samen 761 pk produceren. In slechts 2,4 seconden bereikt de Quant vanuit stilstand 100 km/u, de topsnelheid is begrensd op 300 km/u.

Wanneer de Quant 48 Volt of andere modellen van NanoFlowcell op de markt komen is helaas nog niet bekend. Maar als het gebeurt, dan komt het merk zeer waarschijnlijk ook naar Nederland.