Na een teasercampagne van ruim een maand heeft Kia net na middernacht zijn sportieve topmodel onthuld. De sportsedan heet Stinger en moet het opnemen tegen de Duitse middenklasse. De Stinger heeft standaard achterwielaandrijving en komt met twee turbomotoren, waarvan de sterkste maar liefst 370 pk levert.

De Kia Stinger heeft het gemunt op de Duitse middenklasse. De Kia is wel groter: maar liefst 10 centimeter langer dan de Audi A5 Sportback en zelfs 20 centimeter langer dan de BMW 4 Serie Gran Coupé. De Stinger is uitgebreid getest op het uitdagende Duitse circuit Nürburgring, wat veelbelovend is voor het weggedrag.

De Stinger ziet er in ieder geval indrukwekkend uit. Met zijn imposante neus en aflopende daklijn is het echt iets bijzonders. Vanbinnen toont de Stinger gedistingeerd dankzij een lederen dashboard en drie ronde ventilatieroosters.

Het motorenaanbod blijft voorlopig overzichtelijk met alleen benzinemotoren. De basismotor is een 2,0-liter turbo met naar schatting 258 pk, topmodel GT krijgt een sterke 3,3-liter zescilinder met 370 pk in het vooronder. De laatste sprint in 5,1 seconden naar 100 km/u en stopt pas met versnellen bij 268 km/u. Via een nieuw ontwikkelde achttrapsautomaat gaan de krachten standaard naar de achteras, ook wordt de Stinger leverbaar met vierwielaandrijving.

De Kia Stinger is vanaf eind dit jaar leverbaar in de Verenigde Staten. Of de auto ook naar Nederland komt en wat hij zou moeten kosten is nog niet bekend. 

Na een teasercampagne van ruim een maand heeft Kia net na middernacht zijn sportieve topmodel onthuld. De sportsedan heet Stinger en moet het opnemen tegen de Duitse middenklasse. De Stinger heeft standaard achterwielaandrijving en komt met twee turbomotoren, waarvan de sterkste maar liefst 370 pk levert.

De Kia Stinger heeft het gemunt op de Duitse middenklasse. De Kia is wel groter: maar liefst 10 centimeter langer dan de Audi A5 Sportback en zelfs 20 centimeter langer dan de BMW 4 Serie Gran Coupé. De Stinger is uitgebreid getest op het uitdagende Duitse circuit Nürburgring, wat veelbelovend is voor het weggedrag.

De Stinger ziet er in ieder geval indrukwekkend uit. Met zijn imposante neus en aflopende daklijn is het echt iets bijzonders. Vanbinnen toont de Stinger gedistingeerd dankzij een lederen dashboard en drie ronde ventilatieroosters.

Het motorenaanbod blijft voorlopig overzichtelijk met alleen benzinemotoren. De basismotor is een 2,0-liter turbo met naar schatting 258 pk, topmodel GT krijgt een sterke 3,3-liter zescilinder met 370 pk in het vooronder. De laatste sprint in 5,1 seconden naar 100 km/u en stopt pas met versnellen bij 268 km/u. Via een nieuw ontwikkelde achttrapsautomaat gaan de krachten standaard naar de achteras, ook wordt de Stinger leverbaar met vierwielaandrijving.

De Kia Stinger is vanaf eind dit jaar leverbaar in de Verenigde Staten. Of de auto ook naar Nederland komt en wat hij zou moeten kosten is nog niet bekend.