Audi Q8 Concept

Audi presenteert op de NAIAS-beurs in Detroit twee nieuwe modellen. De meest opzienbarende is concept car Q8 die we al een tijdje zagen aankomen. Het is de voorbode van een grote coupé-SUV en vaandeldrager van Audi’s nieuwe designtaal. Het tweede nieuws betreft ook een SUV, en wel de 354 pk sterke SQ5 met TFSI-benzinemotor.

Met de Q8 haakt Audi in op de trend van grote coupé-SUV’s, al kiest Audi duidelijk voor iets robuustere vormen. De welvende heupen en gladde flanken geven de auto iets sierlijks mee, terwijl de opvallend grof getekende grille niets aan de verbeelding over laat. De Q8 is bovenal een stoere auto, waarmee je gezien moet worden.

Het interieur van de Audi Q8 ziet er verrassend productierijp uit voor een concept car, en maakt kwistig gebruik van touchscreens. De Audi Virtual Cockpit, het grote scherm dat de traditionele tellers vervangt, kennen we al uit huidige Audi’s en is in de Q8 verder verbeterd. De Q8 maakt gebruik van een plug-in hybride aandrijflijn, een combinatie van de 333 pk sterke 3.0 TFSI-benzinemotor en een 136 pk sterke elektromotor. Samen leveren ze 442 pk en 700 Nm aan koppel. Volledig elektrisch moet de Q8 zo’n 60 kilometer ver komen  dankzij een 17,9 kWh groot accupakket.

Audi SQ5 TFSI

Audi SQ5 TFSI

Het tweede nieuwtje betreft de Audi SQ5 met benzinemotor. De vorige SQ5 was bij ons enkel leverbaar met krachtige dieselmotor, medio 2017 krijgen we voor het eerst de mogelijkheid om een SQ5 met benzine vol te tanken. Een 354 pk en 500 Nm sterke 3.0 V6 TFSI-motor zorgt ervoor dat de snelle SUV in 5,4 seconden naar 100 km/u accelereert. Een elektronische snelheidsbegrenzer zorgt ervoor dat 250 km/u de hoogste waarde op je teller zal zijn.  

Audi presenteert op de NAIAS-beurs in Detroit twee nieuwe modellen. De meest opzienbarende is concept car Q8 die we al een tijdje zagen aankomen. Het is de voorbode van een grote coupé-SUV en vaandeldrager van Audi’s nieuwe designtaal. Het tweede nieuws betreft ook een SUV, en wel de 354 pk sterke SQ5 met TFSI-benzinemotor.

Met de Q8 haakt Audi in op de trend van grote coupé-SUV’s, al kiest Audi duidelijk voor iets robuustere vormen. De welvende heupen en gladde flanken geven de auto iets sierlijks mee, terwijl de opvallend grof getekende grille niets aan de verbeelding over laat. De Q8 is bovenal een stoere auto, waarmee je gezien moet worden.

Het interieur van de Audi Q8 ziet er verrassend productierijp uit voor een concept car, en maakt kwistig gebruik van touchscreens. De Audi Virtual Cockpit, het grote scherm dat de traditionele tellers vervangt, kennen we al uit huidige Audi’s en is in de Q8 verder verbeterd. De Q8 maakt gebruik van een plug-in hybride aandrijflijn, een combinatie van de 333 pk sterke 3.0 TFSI-benzinemotor en een 136 pk sterke elektromotor. Samen leveren ze 442 pk en 700 Nm aan koppel. Volledig elektrisch moet de Q8 zo’n 60 kilometer ver komen  dankzij een 17,9 kWh groot accupakket.

Audi SQ5 TFSI

Het tweede nieuwtje betreft de Audi SQ5 met benzinemotor. De vorige SQ5 was bij ons enkel leverbaar met krachtige dieselmotor, medio 2017 krijgen we voor het eerst de mogelijkheid om een SQ5 met benzine vol te tanken. Een 354 pk en 500 Nm sterke 3.0 V6 TFSI-motor zorgt ervoor dat de snelle SUV in 5,4 seconden naar 100 km/u accelereert. Een elektronische snelheidsbegrenzer zorgt ervoor dat 250 km/u de hoogste waarde op je teller zal zijn.