Gelijktijdig met de introductie van de Mercedes-AMG GT C Coupé geeft Mercedes de bestaande AMG GT een visuele upgrade. Het ontwerp van de nieuwe neus is niet heel verrassend, die kenden we namelijk al van… juist, de AMG GT C Roadster.

Na de facelift staan de neuzen binnen het AMG GT-gamma weer dezelfde kant op: de grille is iets vergroot en historisch verantwoord. Hij doet denken aan de raceversie van de klassieke 300 SL. Het AMG GT-gamma bevat nu de uitvoeringen GT, GT C, GT S en GT R. De laatste twee uitvoeringen blijven voorbehouden aan de gesloten versie.

De wijzigingen blijven niet beperkt tot het visuele, ook technisch zijn er de nodige upgrades uitgevoerd. Zo levert de 4,0-liter V8 met twee turbo’s nu standaard 476 pk, 14 meer dan voorheen. Het koppel bedraagt een heel forse 630 Nm, 30 meer dan in het uitgaande model.

De AMG GT S levert voortaan 522 pk, een stijging van 12 pk ten opzichte van zijn voorloper. Hierboven bevindt zich de AMG GT C, met een vermogen van 557 pk. Deze is ook standaard voorzien van meesturende achterwielen, die debuteerden op de GT R. De AMG GT C komt eerst op de markt als Edition 50-model, om het vijftigjarig bestaan van AMG te vieren. 

Of de facelft van invloed is op de Nederlandse prijzen is nog niet bekend. Momenteel begint de prijslijst van de AMG GT bij 159.495 euro, de Roadster 'doet' minimaal 173.382 euro. 

Gelijktijdig met de introductie van de Mercedes-AMG GT C Coupé geeft Mercedes de bestaande AMG GT een visuele upgrade. Het ontwerp van de nieuwe neus is niet heel verrassend, die kenden we namelijk al van… juist, de AMG GT C Roadster.

Na de facelift staan de neuzen binnen het AMG GT-gamma weer dezelfde kant op: de grille is iets vergroot en historisch verantwoord. Hij doet denken aan de raceversie van de klassieke 300 SL. Het AMG GT-gamma bevat nu de uitvoeringen GT, GT C, GT S en GT R. De laatste twee uitvoeringen blijven voorbehouden aan de gesloten versie.

De wijzigingen blijven niet beperkt tot het visuele, ook technisch zijn er de nodige upgrades uitgevoerd. Zo levert de 4,0-liter V8 met twee turbo’s nu standaard 476 pk, 14 meer dan voorheen. Het koppel bedraagt een heel forse 630 Nm, 30 meer dan in het uitgaande model.

De AMG GT S levert voortaan 522 pk, een stijging van 12 pk ten opzichte van zijn voorloper. Hierboven bevindt zich de AMG GT C, met een vermogen van 557 pk. Deze is ook standaard voorzien van meesturende achterwielen, die debuteerden op de GT R. De AMG GT C komt eerst op de markt als Edition 50-model, om het vijftigjarig bestaan van AMG te vieren. 

Of de facelft van invloed is op de Nederlandse prijzen is nog niet bekend. Momenteel begint de prijslijst van de AMG GT bij 159.495 euro, de Roadster 'doet' minimaal 173.382 euro.