Met de Infiniti QX50 Concept laat Infiniti zien welke techniek het merk in huis heeft voor de komende jaren. De middelgrote premium-SUV is nu te zien op de autoshow van Detroit.

Het is nog een conceptcar, de in Detroit tentoongestelde Infiniti QX50, maar het merk stelt dat deze 'aangepast kan worden tot een toekomstig productiemodel'. De QX50 Concept is allereerst bedoeld om te laten zien wat we van het Japanse luxemerk kunnen verwachten de komende jaren. 

Zo heeft Infiniti diverse rijassistentiesystemen gebundeld in een systeem dat uiteindelijk de basis zal vormen van Infiniti's zelfrijdende techniek. Het merk richt zich daarbij nadrukkelijk op het veiliger maken van stressvolle ritten, bijvoorbeeld het navigeren in langzaam rijdend verkeer. Infiniti stelt dat de bestuurder de controle over het voertuig uiteindelijk altijd zal behouden. Het krijgt daarbij echter de nodige hulp en seintjes van de assistentiesystemen.

In de conceptcar ligt de innovatieve VC-Turbomotor die het merk vorig jaar introduceerde. Dankzij variabele compressie zou de motor ruim 25 procent efficiënter zijn dan V6-benzinemotoren. Het bijzondere is echter de afwisseling tussen prestatiegericht en zuinig rijden die kennelijk onopgemerkt plaatsvindt. Volgens Infiniti is de 2,0 liter VC-Turbo ideaal voor een mid-size cross-over met All-Wheel Drive zoals de QX50. 

Het design van de QX50 Concept is een evolutie van een eerdere conceptcar, de QX Sport Inspiration. Het idee voor het nieuwe ontwerp was meer emotie op te wekken. Toch blijft de QX50, net als andere cross-overs van het merk, eerst en vooral een functionele en praktische auto. Met het interieur wil Infiniti een gevoel van vakmanschap oproepen. Daarom zijn geen kunststoffen of hoogglans houtdelen gebruikt maar zijn hout en leder op een meer eigentijdse manier verwerkt. 

Met de Infiniti QX50 Concept laat Infiniti zien welke techniek het merk in huis heeft voor de komende jaren. De middelgrote premium-SUV is nu te zien op de autoshow van Detroit.

Het is nog een conceptcar, de in Detroit tentoongestelde Infiniti QX50, maar het merk stelt dat deze 'aangepast kan worden tot een toekomstig productiemodel'. De QX50 Concept is allereerst bedoeld om te laten zien wat we van het Japanse luxemerk kunnen verwachten de komende jaren. 

Zo heeft Infiniti diverse rijassistentiesystemen gebundeld in een systeem dat uiteindelijk de basis zal vormen van Infiniti's zelfrijdende techniek. Het merk richt zich daarbij nadrukkelijk op het veiliger maken van stressvolle ritten, bijvoorbeeld het navigeren in langzaam rijdend verkeer. Infiniti stelt dat de bestuurder de controle over het voertuig uiteindelijk altijd zal behouden. Het krijgt daarbij echter de nodige hulp en seintjes van de assistentiesystemen.

In de conceptcar ligt de innovatieve VC-Turbomotor die het merk vorig jaar introduceerde. Dankzij variabele compressie zou de motor ruim 25 procent efficiënter zijn dan V6-benzinemotoren. Het bijzondere is echter de afwisseling tussen prestatiegericht en zuinig rijden die kennelijk onopgemerkt plaatsvindt. Volgens Infiniti is de 2,0 liter VC-Turbo ideaal voor een mid-size cross-over met All-Wheel Drive zoals de QX50. 

Het design van de QX50 Concept is een evolutie van een eerdere conceptcar, de QX Sport Inspiration. Het idee voor het nieuwe ontwerp was meer emotie op te wekken. Toch blijft de QX50, net als andere cross-overs van het merk, eerst en vooral een functionele en praktische auto. Met het interieur wil Infiniti een gevoel van vakmanschap oproepen. Daarom zijn geen kunststoffen of hoogglans houtdelen gebruikt maar zijn hout en leder op een meer eigentijdse manier verwerkt.