De nieuwe Opel Insignia wordt ook weer leverbaar met vierwielaandrijving. Opel heeft daarvoor niet het bestaande systeem gepakt en in het nieuwe model gestopt, maar nieuwe techniek ontwikkeld.

De nieuwe Opel Insignia krijgt een nieuw 4x4-systeem. Opel rust het model uit met Torque Vectoring, techniek die het differentieel vervangt. De aandrijfkrachten worden elektronisch verdeeld over de achterwielen, afhankelijk van de omstandigheden. In de bocht wordt er bijvoorbeeld meer koppel naar het buitenste wiel gestuurd voor een betere controle.

De aandrijfmodule van het nieuwe systeem is voor de achterwielen aangebracht en heeft twee koppelingen, zodat de krachten gescheiden kunnen worden. Het 4x4-systeem draagt uiteraard ook bij aan een optimale verdeling van het koppel bij gladde ondergronden.

De Insignia 4x4 is ook verkrijgbaar met Flexride, het adaptieve onderstel van Opel dat in verschillende standen is in te stellen. Met deze rijstanden is ook het karakter van het nieuwe 4x4-systeem te beïnvloeden.