De gefacelifte Toyota Yaris is niet alleen optisch ingrijpend vernieuwd, ook onder de motorkap ondergaat het compacte model een significante verandering. Toyota monteert namelijk een nieuwe 1,5 liter benzinemotor die de huidige 1.3 vervangt. De nieuwe motor is tot 12 procent zuiniger en voldoet aan de strenge Euro 6c-uitstootnorm.

De nieuwe motor heeft 111 pk en 136 Nm aan koppel, waarvan al 118 Nm paraat staat bij 2.000 tpm. Het belooft een soepele motor te zijn, waarmee de Yaris aansprekende prestaties neerzet. De sprint van 0 naar 100 km/u doet de Yaris met nieuwe motor in 11 seconden, ook van 80 naar 120 km/u is de auto een stukje vlotter. Daar doet de nieuwe Yaris 17,6 seconden over: ruim een seconde sneller dan voorheen.

Om de efficiëntie op Euro 6c-niveau te krijgen heeft Toyota de compressieverhouding verhoogd. Omdat hierdoor ook meer warmte geproduceerd wordt, is het uitlaatspruitstuk watergekoeld. Tevens kan de motor razendsnel schakelen tussen de traditionele Otto-cyclus wanneer vermogen gevraagd wordt, en de efficiëntere Atkinson-cyclus wanneer minder vermogen nodig is. 

De gefacelifte Toyota Yaris is niet alleen optisch ingrijpend vernieuwd, ook onder de motorkap ondergaat het compacte model een significante verandering. Toyota monteert namelijk een nieuwe 1,5 liter benzinemotor die de huidige 1.3 vervangt. De nieuwe motor is tot 12 procent zuiniger en voldoet aan de strenge Euro 6c-uitstootnorm.

De nieuwe motor heeft 111 pk en 136 Nm aan koppel, waarvan al 118 Nm paraat staat bij 2.000 tpm. Het belooft een soepele motor te zijn, waarmee de Yaris aansprekende prestaties neerzet. De sprint van 0 naar 100 km/u doet de Yaris met nieuwe motor in 11 seconden, ook van 80 naar 120 km/u is de auto een stukje vlotter. Daar doet de nieuwe Yaris 17,6 seconden over: ruim een seconde sneller dan voorheen.

Om de efficiëntie op Euro 6c-niveau te krijgen heeft Toyota de compressieverhouding verhoogd. Omdat hierdoor ook meer warmte geproduceerd wordt, is het uitlaatspruitstuk watergekoeld. Tevens kan de motor razendsnel schakelen tussen de traditionele Otto-cyclus wanneer vermogen gevraagd wordt, en de efficiëntere Atkinson-cyclus wanneer minder vermogen nodig is.