De Jaguar F-Pace heeft een broertje gekregen met de naam E-Pace. Het is de tweede SUV die Jaguar op de markt brengt.

Jaguar breidt zijn assortiment uit met de E-Pace, een relatief compacte SUV. Met een lengte van 4,39 meter is hij iets korter dan de BMW X1, om meteen maar zijn belangrijkste concurrent te noemen. Net als de andere auto’s in dit segment heeft de E-Pace voorwielaandrijving, al zijn de meeste motoruitvoeringen standaard voorzien van 4WD. Dit systeem stuurt in normale omstandigheden de aandrijfkrachten naar voren en schakelt pas de achterwielen bij als er gripverlies optreedt.

Jaguar heeft vijf krachtige viercilindermotoren klaar staan voor de E-Pace. De 2.0 Ingenium benzinemotor is er in twee smaken, met 249 en 300 pk. Beide zijn gekoppeld aan een negentraps automaat en standaard voorzien van vierwielaandrijving. Jaguar biedt drie dieselmotoren aan, die allemaal dezelfde basis hebben. Er zijn vermogens van 150, 180 en 240 pk. Alleen die eerste is leverbaar met voorwielaandrijving, de andere diesels zijn altijd voorzien van 4WD. De versies met 150 en 180 pk zijn standaard voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak.

De E-Pace is uiteraard voorzien van de nieuwste infotainment-mogelijkheden. Apps als Spotify zijn geïntegreerd in het systeem in de middenconsole en verspreid door de auto zijn er vier oplaadpunten voor telefoons en vijf usb-aansluitingen. De bagageruimte is met 577 liter inhoud bijzonder ruim, met de achterbank omlaag ontstaat er zelfs 1.234 liter.

Volgens Jaguar is het design van de E-Pace geïnspireerd op dat van de F-Type. Dat is te zien, maar ook grote broer F-Pace diende als inspiratiebron. Om het ontwerp kracht bij te zetten zijn er lichtmetalen wielen leverbaar tot en met maatje 21 inch.

De vanafprijs van de Jaguar E-Pace bedraagt 48.300 euro, voor de S-uitvoering met 150 pk dieselmotor. Het merk biedt ook de uitvoeringen SE en HSE aan en er komt een rijk uitgeruste First Edition voor vroege kopers. Meer prijzen en specificaties volgen in aanloop naar de marktintroductie. Die is naar verwachting eind dit jaar.

De Jaguar F-Pace heeft een broertje gekregen met de naam E-Pace. Het is de tweede SUV die Jaguar op de markt brengt.

Jaguar breidt zijn assortiment uit met de E-Pace, een relatief compacte SUV. Met een lengte van 4,39 meter is hij iets korter dan de BMW X1, om meteen maar zijn belangrijkste concurrent te noemen. Net als de andere auto’s in dit segment heeft de E-Pace voorwielaandrijving, al zijn de meeste motoruitvoeringen standaard voorzien van 4WD. Dit systeem stuurt in normale omstandigheden de aandrijfkrachten naar voren en schakelt pas de achterwielen bij als er gripverlies optreedt.

Jaguar heeft vijf krachtige viercilindermotoren klaar staan voor de E-Pace. De 2.0 Ingenium benzinemotor is er in twee smaken, met 249 en 300 pk. Beide zijn gekoppeld aan een negentraps automaat en standaard voorzien van vierwielaandrijving. Jaguar biedt drie dieselmotoren aan, die allemaal dezelfde basis hebben. Er zijn vermogens van 150, 180 en 240 pk. Alleen die eerste is leverbaar met voorwielaandrijving, de andere diesels zijn altijd voorzien van 4WD. De versies met 150 en 180 pk zijn standaard voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak.

De E-Pace is uiteraard voorzien van de nieuwste infotainment-mogelijkheden. Apps als Spotify zijn geïntegreerd in het systeem in de middenconsole en verspreid door de auto zijn er vier oplaadpunten voor telefoons en vijf usb-aansluitingen. De bagageruimte is met 577 liter inhoud bijzonder ruim, met de achterbank omlaag ontstaat er zelfs 1.234 liter.

Volgens Jaguar is het design van de E-Pace geïnspireerd op dat van de F-Type. Dat is te zien, maar ook grote broer F-Pace diende als inspiratiebron. Om het ontwerp kracht bij te zetten zijn er lichtmetalen wielen leverbaar tot en met maatje 21 inch.

De vanafprijs van de Jaguar E-Pace bedraagt 48.300 euro, voor de S-uitvoering met 150 pk dieselmotor. Het merk biedt ook de uitvoeringen SE en HSE aan en er komt een rijk uitgeruste First Edition voor vroege kopers. Meer prijzen en specificaties volgen in aanloop naar de marktintroductie. Die is naar verwachting eind dit jaar.