Opel heeft zijn logo opgefrist en presenteert een nieuwe merkslogan. De nieuwe Insignia is het eerste model dat het vernieuwde logo draagt.

Opel presenteert zijn vernieuwde logo. Het bekende beeldmerk is vereenvoudigd en moderner gemaakt. Het Opel-opschrift in de bovenste helft van de cirkel is verdwenen. Volgens Opel symboliseert de cirkel nog altijd een stuurwiel en de bliksemschicht energie. De nieuwe Insignia, die binnenkort bij de dealer staat, is het eerste model met het opgefriste logo.

Tegelijk met het vernieuwde beeldmerk presenteert Opel de nieuwe slogan ‘De toekomst is voor iedereen’. Daarmee wil het merk benadrukken dat het nieuwe technologie bereikbaar maakt voor zoveel mogelijk mensen, een filosofie waar Opel al sinds de introductie van de laatste generatie Astra aan vasthoudt.

Opel zet met het vernieuwde logo en de nieuwe slogan zijn indrukwekkende modeloffensief kracht bij. Dit jaar komen er maar liefst zes nieuwe Opels op de markt: drie varianten van de Insignia, de SUV’s Crossland X en Grandland X en de elektrische Ampera-E.