BMW onthult eindelijk de langverwachte i8 Roadster. De introductie komt tegelijkertijd met een vernieuwingsronde voor de i8 Coupé.

BMW heeft op de autoshow van Los Angeles de i8 Roadster en de vernieuwde i8 Coupé onthuld. De langverwachte Roadster profiteert direct van de verbeteringen die BMW op de i8 doorvoert, zoals een krachtigere accu en een sportiever motorgeluid.

De i8 Roadster heeft vleugeldeuren, die een andere vorm hebben dan die van de Coupé. Door diverse verstevigingen in de koets weegt de Roadster 60 kilogram meer dan de Coupé. De koets is voor het grootste deel van lichtgewicht koolstofvezel gemaakt.

BMW heeft de aandrijflijn van de i8 verbeterd. De accu en elektromotor zijn allebei krachtiger geworden, wat resulteert in een beter rijbereik en verbeterde prestaties. De elektromotor levert 9 kW meer vermogen, waarmee het totaal op 105 kW (143 pk) komt. De i8 kan nu over een afstand van 120 kilometer elektrisch rijden, dat is bijna een verdubbeling van de range. Het totale systeemvermogen, dus inclusief dat van de 1.5 turbomotor, is 374 pk. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in slechts 4,4 seconden, de Roadster doet er 0,2 seconden langer over. Volgens BMW klinkt de i8 sportiever dan voorheen, door wijzigingen in het uitlaatsysteem. Het brandstofverbruik van de vernieuwde i8 is in theorie 1,9 l/100 km (1 op 52,6).

De vernieuwde i8 Coupé en i8 Roadster komen in mei 2018 naar Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend.