Na de Range Rover Sport krijgt nu ook de ‘originele’ Range Rover een facelift. Meer luxe en comfort en de introductie van de P400e plug-in hybride-uitvoering zijn de belangrijkste vernieuwingen.

Land Rover presenteert de vernieuwde Range Rover. Aan de buitenkant zijn er de gebruikelijke wijzigingen aan koplampen en bumpers, binnenin schittert het nieuwe Touch Pro Duo infotainmentsysteem met twee onder elkaar geplaatste 10 inch aanraakschermen. Het zitcomfort is verbeterd, zowel voor- als achterin zijn er bredere en zachtere stoelkussens. De passagiers beschikken over meer stopcontacten en USB en HDMI-aansluitingen. Een nieuwe optie is zonwering die je met handgebaren kunt bedienen.

Nu ook als plug-in hybride

Net als de Range Rover Sport komt er van de ‘grote’ Range Rover een plug-in hybride-uitvoering met de naam P400e. Het systeemvermogen is 404 pk, het koppel 640 Nm. De Range Rover kan over een afstand van 51 kilometer volledig elektrisch rijden met de 85 kW (116 pk) sterke elektromotor. Opladen duurt 2 uur en 45 minuten via een wallbox of laadpaal. Land Rover geeft een gecombineerd (theoretisch) verbruik op van 4,2 l/100 km (1 op 23,8). Op de batterij krijgt elke koper 8 jaar of 160.000 kilometer garantie, met de toezegging dat 70 procent van de accucapaciteit nog beschikbaar is aan het eind van de garantieperiode.

De meest krachtige uitvoering, de SVAutobiography Dynamic, krijgt 15 pk extra vermogen. Daarmee komt het totaal op 565 pk.

Diverse vanafprijzen van de vernieuwde Range Rover zijn al bekend, je vindt ze hieronder in de tabel. Bestellen kan per direct.

Enkele vanafprijzen vernieuwde Range Rover
3.0 TDV6 vanaf: 135.475 euro
P400e vanaf: 139.195 euro
SVAutobiography Dynamic vanaf: 256.380 euro