De nieuwe viercilinder benzinemotor voor de Mercedes-Benz E-Klasse Coupé en Cabriolet moet het vermogen van een zescilinder evenaren maar dan tegen een lager verbruik.

Mercedes-Benz introduceert drie nieuwe uitvoeringen van de E-Klasse Coupé en Cabriolet: de E 200 4Matic, de E 220d 4Matic en de E 350. In het vooronder van laatstgenoemde ligt een nieuwe viercilinder benzinemotor van bijna 2 liter inhoud met twee turbo's.

Met 299 pk vermogen, een boostfunctie van 10 kW extra en een maximaal koppel van 400 Nm is 'ie even sterk als de vroegere V6-motor. Het gecombineerde (theoretische NEDC-)verbruik ligt echter lager: 6,7 l/100 km voor de Coupé, 6,8 voor de Cabrio. De CO2-uitstoot zakt navenant mee. Bovendien zijn de nieuwe modellen voorzien van een roetfilter voor benzinemotoren. 

Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet

Mercedes realiseert de lage verbruiks- en emissiewaarden dankzij nieuwe techniek. Een elektrisch systeem van 48 Volt - dat een nieuwe 'EQ-startmotor' gebruikt - kan de nieuwe motor ondersteunen óf uitschakelen. Het eerste is het geval wanneer een extra vermogensboost nodig is. Het tweede vindt bijvoorbeeld plaats wanneer de auto kan 'zeilen' of wanneer er rem-energie teruggewonnen kan worden. 

Nieuwe accessoires en packs

Tegelijk met de showroomintroductie van de nieuwe Coupé- en Cabriolet-versies zijn aanvullende accessoires te bestellen. Het gaat onder meer om diverse lichtmetalen wielen en ander exterieurdesign, het Comfort Connectivity-pakket en 'wellness'-functies onder de noemer Energizing Comfort Control. Die laatste optie kan ook besteld worden voor de E-Klasse Limousine en Estate. Nederlandse prijzen van alle nieuwe producten volgen nog.