Seat Leon Cupra R

Seat wil in de toekomst meer sportiviteit en emotie toevoegen aan zijn modellen. Het doel is om het merk hoger te positioneren en meer afstand tot de andere merken van de Volkswagen Groep te creëren.

Seat wil hogerop. Het merk hoopt dat de komende jaren te bereiken door zijn auto’s aantrekkelijker te maken. Jong, sportief, emotioneel en begeerlijk zijn de termen die Seat nastreeft voor al zijn toekomstige modellen. Het merk Seat moet hiermee een duidelijker profiel krijgen naast de andere volumemerken van de Volkswagen Groep.

De CEO van het concern, Herbert Diess, zegt tegen Automotive News dat er al veel progressie is geboekt: “Vandaag de dag heeft Seat een veel beter modelportfolio dan een paar jaar geleden en bovendien de jongste klanten van al onze merken. Ik geloof dat dit merk nog veel meer potentie heeft.”

Diess noemt het merk Alfa Romeo als voorbeeld, dat zijn liefhebbers te danken heeft aan de sportieve modellen in het verleden. De topman wil dat Seat hetzelfde bereikt door de huidige, jonge consumenten aan te spreken, de liefhebbers van de toekomst.

De afgelopen jaren voegde het merk diverse nieuwe modellen toe aan zijn assortiment, waaronder de SUV’s Ateca en Arona. Eind dit komt daar de Tarraco bij. Ook promoveerde Seat zijn sportieve label Cupra tot submerk. Met deze basis wordt het merk Seat de komende jaren verder uitgebouwd.