Wat goed is, hoef je niet te veranderen. En dus beperkt Skoda het aantal wijzigingen bij de vernieuwde Fabia tot een minimum.

Goed kijken, dít is de vernieuwde Skoda Fabia. Aan de buitenkant herken je de nieuwste versie aan de gewijzigde grille, koplampen en achterlichten, die nu voorzien zijn van led-techniek. Een ander herkenningspunt zijn de nieuwe, optionele, lichtmetalen wielen. Binnenin zorgen een vernieuwd instrumentenpaneel, nieuwe sierstrips en nieuwe kleurstellingen voor een modernere uitstraling.

Skoda grijpt de vernieuwingsronde aan om extra rijhulpjes te introduceren op de Fabia. Zo wordt de auto nu leverbaar met een dodehoeksensor, een systeem dat waarschuwt voor kruisend verkeer aan de achterkant en een grootlichtassistent. Het infotainmentsysteem is vernieuwd en beschikt nu over de nieuwste functies, zoals slimme smartphonekoppeling en online verkeersinformatie.

Onveranderd is het motoraanbod. Skoda introduceerde namelijk eerder al de 1.0 driecilindermotor in het compacte model. De 1.0 MPI heeft geen turbo en is er met 60 en 75 pk, de TSI-versie mét turbo produceert 95 of 110 pk.

De vernieuwde Fabia maakt zijn debuut op de autosalon van Genève volgende maand en verschijnt in de tweede helft van het jaar bij de dealer, als hatchback en als ruime Combi. De prijzen zijn nog niet bekend, maar we verwachten weinig wijzigingen. De huidige Fabia is verkrijgbaar vanaf 15.290 euro.