De Grand Tourer Lexus LC krijgt familie-uitbreiding. Vooral de komst van een cabriolet vindt het luxemerk van belang, om serieus te kunnen concurreren met 'de Duitse merken'.  

De top van Lexus heeft de komst van een LC Cabrio goedgekeurd en staat op het punt hetzelfde te doen voor de performanceversie LC F. Dat zegt een bronnen binnen het merk tegen het Britse tijdschrift Auto Express. Het blad heeft ook gesproken met topman Yoshihiro Sawa. Die spreekt z'n hoop uit dat de cabriolet er snel komt. "We weten dat de premiummarkt cabrio's nodig heeft. [...] En ja, technisch is het mogelijk."

Met de noodzaak bedoelt Sawa dat Lexus nu nog niet alle varianten biedt om serieus te kunnen concurreren met Duitse premiummerken zoals BMW en Mercedes-Benz. De anonieme bron meldt dat een cabrio op basis van de sportsedan LC binnen 2 jaar klaar kan zijn. In 2014 toonde Lexus de (hierbij afgebeelde) conceptcar LF-C2, die echter nooit verder ontwikkeld werd toen de focus meer op SUV's kwam te liggen. 

We waren een saai merk. Dat is nu aan het veranderen

Nieuwe motor

Sawa toont aan Auto Express ook z'n enthousiasme voor een performance-uitvoering, de LC F. Die zou volgens de gesproken 'insider' niet de V8-motor uit de LC 500 krijgen, maar een nieuwe vierliter twinturbo-V8 die goed is voor zo'n 600 paardenkrachten.

Sawa: "We bestuderen diverse opties en meer power is een kandidaat. Het is nog niet beslist maar ik zie een high-performance LC als een goede kanshebber." De topman zet deze keuze in perspectief met: "We waren een saai merk. Dat is nu aan het veranderen, hoewel we er continu aan moeten blijven werken anders wordt het opnieuw saai."