Dus je vindt dat de Renault Mégane R.S. nog wel wat extra peper kan gebruiken? Dan heeft Renault nu de Mégane R.S. Trophy voor je, met 20 pk meer vermogen en 30 Nm extra koppel.

Renault presenteert de Mégane R.S. Trophy. Wijzigingen aan de turbo en het uitlaatsysteem leveren 20 pk meer vermogen en 30 Nm extra koppel op, waarmee het totaal op 300 pk en 420 Nm komt. Dat zorgt uiteraard ook voor betere prestaties, al zijn de verschillen niet erg groot. Het sprintje van 0 naar 100 km/u legt de R.S. Trophy af in 5,7 seconden, 0,1 tel sneller dan de reguliere R.S. De topsnelheid is 5 km/u hoger, je kunt nu door totdat er 260 op de teller staat. Schakelen gaat met de hand of een EDC-automaat.

Niet het extra vermogen, maar het geluid zou wel eens de grootste attractie van de Trophy-uitvoering kunnen zijn. Renault heeft een klep in het uitlaatsysteem aangebracht waarmee het uitlaatgeluid te beïnvloeden is. De snelste R.S. wordt standaard geleverd met het Cup-chassis, met stijvere veren en dempers en een limited slip differentieel.

Aan de buitenkant herken je de Trophy-uitvoering aan de specifieke 19 inch wielen met rode accenten. Begin volgend jaar wordt het assortiment uitgebreid met racewielen, die 2 kg per stuk lichter zijn dan de standaardexemplaren. De kleur Jaune Sirius zoals op de foto’s is exclusief voorbehouden aan de snelste R.S., maar je kunt de auto ook in allerlei andere kleuren bestellen.

De Mégane R.S. Trophy is vanaf eind dit jaar verkrijgbaar. De prijs is nog niet bekend.