Tesla Model 3

Als de eerste Tesla’s Model 3 begin 2019 in Nederland arriveren dan hebben ze een deugdelijke reminstallatie. Tesla heeft het in Amerika geconstateerde remprobleem namelijk opgelost met een software-update.

Zo snel kan het gaan. Vorige week constateerde de Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports een probleem bij de Tesla Model 3. De remweg bleek in sommige situaties te lang te zijn. Het merk kondigde toen meteen al een software-update aan om de fout op te lossen en die update is nu uitgerold. De auto's zijn via een internetverbinding automatisch geüpdatet.

Door aanpassingen te doen aan de elektronische aansturing van het ABS-systeem is de remweg in bepaalde situaties met 6 meter verkort. Consumer Reports heeft na de aanpassing het aankoopadvies aangepast in een positief oordeel.

Andere tekortkomingen die door de consumentenorganisatie werden geconstateerd gaat Tesla de komende tijd oplossen. Sommige daarvan worden doorgevoerd in het productieproces, andere via updates. Voor Nederlandse kopers van de Tesla Model 3 is dat alleen maar goed nieuws, zij krijgen straks een auto waar de meeste kinderziektes uitgehaald zijn.