Jaguar heeft als groot nieuws op de autosalon van Genève de elektrische I-Pace. De technische details zijn eerder al bekendgemaakt, dus tijd om te kijken of de I-Pace ook ‘cool’ genoeg is om mensen uit een Tesla te houden.

Met de I-Pace presenteert Jaguar zijn eerste, serieuze elektrisch aangedreven auto. De SUV-achtige vormgeving is misschien niet direct herkenbaar als Jaguar, maar met de krachtig vormgegeven neus maakt het nieuwe model zeker indruk. Dat doet ook het dashboard, dat gemaakt is van mooie materialen en een onderscheidende vormgeving heeft. Het hightech-sfeertje wordt versterkt door de drie beeldschermen, aangevuld met kleine schermpjes voor de klimaatregeling. Jaguar gaat hiermee zeker mensen overtuigen om geen Tesla te kopen.

De I-Pace is, in de lengte dan, een maatje groter dan de E-Pace en dat merk je op de achterbank en in de kofferbak. De naam en vormgeving doen vermoeden dat de I-Pace een SUV is, maar de bodemspeling is door de plaatsing van de accu’s onder de cabine beperkt.

De leveringen van de I-Pace starten later dit jaar. Het merk gaat één versie leveren, met 294 kW (400 pk) vermogen en een actieradius van 480 kilometer. De vanafprijs is eerder al bekend gemaakt en bedraagt 80.380 euro.