Het is weer eens wat anders, een Sport-variant zonder extra performance. Met 1.500 pk vermogen en 1.600 Nm koppel heeft de Bugatti Chiron echter geen gebrek aan power.

Ook de acceleratie van 2,4 seconden om van 0 op 100 km/u te komen en de maximum snelheid van 420 km/u hoeven niet bepaald verbeterd te worden. Maar waar klanten Bugatti wél om vroegen was een sportiever rijgedrag op bochtige wegen en circuits. Daarvoor is er nu de Sport.

Aanpassingen

Om de Chiron leniger en wendbaarder te maken geeft Bugatti de Sport-uitvoering nieuwe, stijvere schokbrekers, past het de stuurinrichting aan, optimaliseert het merk het differentieel aan de achteras en voegt het dynamische Torque Vectoring toe. Ook heeft Bugatti 18 kg aan gewicht weten te besparen, zodat de nieuwe rijdynamiek zelfs beschikbaar is bij het nemen van bochten bij een snelheid boven de 200 km/u.

Een van de lichtgewicht onderdelen betreft een primeur: carbon ruitenwissers die onderdeel uitmaken van de koolstofvezel structuur van de wisserarmen. Er komt ook een aluminium componentje bij kijken dat uit de 3D-printer gerold is. Behalve gewichtsbesparing zouden deze ruitenwissers ook de aerodynamica verbeteren. 

Bugatti Chiron Sport

Leveringen

De Sport is van de reguliere Chiron te onderscheiden door de nieuwe lichtmetalen wielen in Course-design en door de vier uitlaatpijpen die een ronde vorm hebben. De body van de auto is in het kenmerkende two-tone kleurenschema uitgvoerd, het interieur overwegend in zwart.

De basisprijs voor de nieuwe Bugatti Chiron Sport begint - exclusief Nederlandse belastingen - bij 2,65 miljoen euro. De afgebeelde Chiron, die momenteel op de autoshow in Genève te zien is, heeft allerhande personaliseringsopties meegekregen en komt uit op 2,98 miljoen. Voor wie zulke bedragen neer kan tellen: de Chiron Sport is leverbaar vanaf eind dit jaar.