De Morgen Aero 8 gaat met pensioen, maar niet zonder een waardig afscheid. Dat is er in de vorm van de Aero GT, een tot acht exemplaren gelimiteerde uitvoering met aangepaste bodypanelen.

Morgan zwaait de Aero 8 uit met de Aero GT. Die komt in een gelimiteerde oplage en heeft diverse nieuwe bodypanelen die met de hand zijn gemaakt. De nieuwe onderdelen resulteren niet alleen in een nóg opvallender uiterlijk, maar zorgen ook voor minder luchtweerstand en meer neerwaartse druk. Twee opvallende nieuwe elementen zijn de enorme diffusor en de louvres op de voorste wielkasten.

Tegelijk met de Aero 8 gaat ook de BMW V8-motor met pensioen. De achtcilinder is jarenlang door Morgan gebruikt, maar voldoet binnenkort niet meer aan de uitstooteisen. In de Aero GT produceert de motor 367 pk, waarmee de gelimiteerde uitvoering in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert. Schakelen gaat in de laatste Aero 8-uitvoering met de hand.

Je moet snel zijn om er een te kunnen bemachtigen, alle auto’s zijn namelijk al gebouwd en verdeeld over het dealernetwerk.