Opel OnStar

Opel stopt binnenkort met het aanbieden van de onlinedienst OnStar. Vanaf volgend jaar wordt OnStar vervangen door Opel Connect.

Opel OnStar wordt vanaf 2019 gefaseerd vervangen door Opel Connect. Het lijkt een simpele naamswijziging, maar dat is het niet. OnStar was ontwikkeld door de vorige eigenaar van Opel, General Motors. De dienst omvat diverse online-services via het 4G-netwerk, maar ook een telefonische helpdesk die je 24 uur per dag kunt bellen voor allerlei vragen. Opel maakte de laatste jaren veel reclame voor deze dienst, die leverbaar is als abonnement op alle modellen van het merk.

De nieuwe onlineservices onder de naam Opel Connect zijn afkomstig van het Franse PSA, de huidige eigenaar van Opel. De nieuwe generatie Corsa, die volgend jaar verschijnt, is het eerste model met Opel Connect. Hoewel de nieuwe dienst een uitgebreid pakket services omvat, met onder andere begeleiding bij diefstal van de auto, zal er geen helpdesk beschikbaar zijn die je de weg kan wijzen naar het dichtstbijzijnde Italiaanse restaurant.

Opel blijft de huidige diensten aanbieden tot eind 2020, daarna zal een deel van de services niet meer ondersteund worden.