Na een paar teaser-afbeeldingen is de Toyota Corolla Sedan nu definitief. De neus is anders dan de laatste teaser doet vermoeden, maar wijkt alsnog af van de hatchback en Touring Sports. Het is ook duidelijk dat de Corolla Sedan naar Nederland komt, waarbij een hybride aandrijflijn de enige motorisering is.

De Toyota Corolla Sedan is geen verkapte vierdeurs coupé of iets van dien aard, maar een echte three box sedan. Doordat de daklijn pas laat afloopt zou de hoofdruimte achterin best eens heel behoorlijk kunnen zijn, net zoals de beenruimte. De wielbasis bedraagt namelijk 2,7 meter, net zoveel als bij de Touring Sports. Ondanks de traditionele basisvorm oogt de Corolla Sedan niet alleen goed geproportioneerd, Toyota heeft weten te voorkomen dat het een suffe verschijning wordt.

Het stoerste element is zonder meer de neus, die afwijkt van de hatchback en Touring Sports-modellen. Hij is iets gladder, de koplampen hebben minder woeste inkepingen en de motorkap is voorzien van een extra bolling die vanaf het logo naar achteren loopt. Ook loopt de motorkap bij deze variant ongehinderd door naar de grille en wordt niet, zoals bij de andere twee modellen, onderbroken door een horizontale naad.

Altijd hybride

De Toyota Corolla Sedan komt in Nederland alleen met een hybride aandrijflijn. Deze is voorzien van een 1,8-liter motor, die samen met de elektromotor zorgt voor een laag verbruik van 4,3l/100 km in de WLTP-test. Op het gebied van veiligheidssystemen is de Corolla helemaal bij de tijd. Onder meer adaptieve cruise control en een actieve stuurassistent zijn leverbaar.

Alle leden van de Corolla-familie staan vanaf 23 maart 2019 bij de Toyota-dealer. Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.