Renault heeft de Kadjar subtiel vernieuwd. Aan de buitenkant zie je nauwelijks veranderingen, maar onder de motorkap en in het interieur zijn er belangrijke verbeteringen.

Renault heeft de Kadjar onder handen genomen voor een tussentijdse opfrisronde. Aan de voorkant zie je dat aan de gewijzigde bumper, de C-vormige led-dagrijverlichting en de nieuwe, rechthoekige mistlichten. Aan de zijkant zou je de nieuwe lichtmetalen wielen kunnen spotten en de achterkant is verfraaid met een nieuwe bumper met kleine lichtunits voor de mist- en achteruitrijlampen.

Als je instapt dan zie je meteen de vernieuwde middenconsole. Het nieuwe 7 inch beeldscherm is naadloos geïntegreerd in het dashboard, reageert sneller als je het aanraakt en is helderder. Eronder is een nieuw bedieningspaneel voor de airconditioning te vinden en nog iets lager, in de middentunnel, monteert het merk grotere bekerhouders. Daarmee zijn we er nog niet. De deurpanelen zijn opnieuw ontworpen, net als de bedieningsknoppen voor de ramen en spiegels. Satijnchromen details tillen de kwaliteitsbeleving naar een hoger plan, terwijl de nieuwe stoelen meer zitcomfort bieden en zijn bekleed met nieuwe stoffen.

Nieuwe 1.3 benzinemotor

Hij werd al geleverd in de Mégane en Scénic, de nieuwe 1,3 viercilindermotor van Renault. Nu krijgt ook de Kadjar deze nieuwe krachtbron, met naar keuze 140 of 160 pk. Die laatste vermogensversie wordt naar wens gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. Dankzij het benzinepartikelfilter voldoet de nieuwe motor aan de strengste emissie-eisen. De dieselmotor is opgewaardeerd met 5 pk extra vermogen (nu 115 pk) en SCR-techniek, waarmee schadelijke NOx-deeltjes worden vernietigd in het uitlaatsysteem.

Wat de vernieuwde Kadjar gaat kosten en wanneer hij leverbaar wordt is nog niet bekend.