Nissan introduceert een nieuwe motor in de Micra. De 0,9-liter benzinemotor maakt plaats voor de nieuwe 1.0 IG-T met meer vermogen. Tegelijkertijd presenteert het merk de sportief uitziende N-Sport-uitvoering.

Een nieuwe motor en nieuwe uitvoering voor de Nissan Micra, het assortiment van de kleinste Nissan ziet er ineens heel anders uit. De 0.9 benzinemotor maakt plaats voor de nieuwe 1.0-motor, die is ontwikkeld in samenwerking met Renault. De IG-T-motor heeft een vermogen van 100 pk, 10 pk meer dan de motor die hij opvolgt. Ook de trekkracht is toegenomen, van 140 naar 160 Nm. Tegelijkertijd zijn het verbruik en de CO2-uitstoot verminderd, de Micra stoot tot wel 15 g/km minder CO2 uit.

De 1.0 IG-T wordt standaard gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar kan ook voorzien worden van een CVT-automaat. Het koppel van de motor wordt dan geknepen tot 144 g/km, omdat de automatische versnellingsbak minder krachten kan verwerken. Nissan grijpt de introductie van de motor aan om de isolatie van de motorruimte en wielophanging te verbeteren, zodat er minder rijgeluiden het interieur binnendringen.

N-Sport: wel de looks

Nissan introduceert tegelijk met de 1.0 benzinemotor de uitvoering N-Sport. Die geeft de Micra een sportieve uitraling, door de koolstofvezel-look wielen en spiegelkappen, de hoogglans zwarte sierstrips en het privacy glass achter. Het interieur van deze uitvoering is verfraaid met zwarte hemelbekleding, witte ringen rond de ventilatieroosters en alcantara bekleding op de stoelen en het dashboard.

Door het extra vermogen is de prijs van de Micra met de 1.0 IG-T-motor iets hoger dan die van zijn voorganger. Instappen kan voor 18.990 euro. De nieuwe N-Sport-uitvoering kost 21.840 euro.