Subaru presenteert de XV en Forester e-Boxer. Dat is hybridetechniek, maar dan met alle voor Subaru kenmerkende ingrediënten, zoals een CVT-automaat en een boxermotor.

Subaru maakt zijn boxermotortechniek toekomstbestendig. Het merk presenteert de XV en Forester e-Boxer, hybridetechniek waarbij de elektromotor geïntegreerd is in de CVT-automaat. Een vlottere en vloeiendere acceleratie gaan hand-in-hand met een tot 11 procent lager verbruik.

Subaru heeft niet zomaar de bestaande 2.0 boxermotor gepakt in de hybrideversie toegepast, maar eerst 80 procent van de onderdelen vernieuwd. De ideale aandrijving wordt automatisch geregeld. Wegrijden vanuit stilstand gebeurt op de elektromotor, daarna schakelt de brandstofmotor bij en op snelwegtempo stopt de elektro-ondersteuning. Als de accu's vol zijn kunnen de XV en Forester e-Boxer maximaal 1,6 kilometer volledig elektrisch rijden, tot een snelheid van 40 km/u.

De nieuwe hybride-uitvoeringen worden later dit jaar leverbaar in Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend.