Land Rover voegt een tweede hybrideversie toe aan het assortiment van de Range Rover. Naast de plug-in hybride-uitvoering komt er een mild hybrid-variant, met 400 pk vermogen en 550 Nm koppel.

Land Rover gaat verder met het elektrificeren van de Range Rover. Het topmodel is vanaf nu te bestellen als P400 MHEV met mild hybrid-techniek. De basis wordt gevormd door de 3.0 zesclinder benzinemotor, die is voorzien van een elektrische compressor. Deze kan binnen een halve seconde 65.000 toeren draaien en is dus vrijwel direct beschikbaar. De elektrische compressor is een aanvulling op de twinscroll uitlaatgasturbo.

Het mild hybrid-systeem bestaat verder uit een slimme starter-generator en een kleine accu, die zijn aangesloten op een 48 Volt-netwerk. Volgens Land Rover draagt de mild hybrid-techniek bij aan een lager verbruik, maar we kunnen geen directe vergelijking maken omdat de 3.0-motor niet wordt geleverd zonder elektro-ondersteuning in de Range Rover. Het theoretische verbruik bedraagt 9,3 l/100 km, dat is 1 op 10,7.

De P400 MHEV is verkrijgbaar in alle uitvoeringen: HSE, Vogue, Autobiography en SVAutobiobraphy. De vanafprijs bedraagt 152.460 euro.

Andere nieuwtjes

Tegelijk met de introductie van de P400 MHEV introduceert Land Rover diverse andere nieuwtjes voor de Range Rover. Zo zijn er nieuwe, hoogglans zwarte 22 inch wielen leverbaar en is Apple CarPlay voortaan standaard. Verder voegt het merk twee nieuwe functies aan de slimme verlichting toe. De sensoren herkennen nu de weerkaatsing van verkeersborden. Verblinding kan daardoor voorkomen worden, omdat de lichtbundel op bepaalde plaatsen wordt gedimd. Ook nieuw is de instelling Tourist Mode, voor het rijden aan de andere kant van de weg.